שמורת טבע נחל עמוד

אורכו של נחל עמוד הוא 25 ק"מ ומקורותיו מנחל מירון. הוא חוצה את הגליל והעליון, מגיע עד הגליל התחתון ובסיומו נשפך אל הכנרת. מפאת אורכו, את המסלול לאורך הנחל אפשר לעשות במקטעים שונים ומשתי כניסות קיימות – אחת צפונית והשני דרומית יותר. לאורך הנחל קיימים מספר מסלולים ברמות קושי שונות בנוף קסום בין קולות פכפוך הנחל, עצים פורחים וציפורים מצייצות.

שתי כניסות קיימות למסלולים השונים:

• נחל עמוד עליון (צפוני) – הכניסה הרשמית של השמורה, נמצאת בסמוך לכפר שמאי. ניתן לעשות את המסלול באופן חלקי ולחזור על עקבותינו, או לעשות את המסלול המלא שהוא מעגלי ואורכו כ-3 שעות. הכניסה מכאן היא בתשלום או בחינם למנויי מטמון של הרשות. המסלול אינו נגיש לעגלות.
  • נחל עמוד תחתון (דרומי) – הכניסה היא בסמוך לגשר נחל עמוד בכביש 85. ישנה חנייה מסודרת לרכבים שממנה ניתן לצאת לטיול במספר מסלולים ברמות קושי שונות.

אנחנו עשינו את המסלול היוצא מהכניסה הצפונית הרשמית של השמורה, עם תינוק ומנשא. מאחר והגענו יחסית מאוחר, והתחיל להיות חם מאוד, החלטנו לקצר את המסלול ולחזור על עקבותינו, כך שלא סיימנו את המסלול המעגלי במלואו. המסלול בנוי כך שבתחילתו ירידה לא סלולה במדרגות ולרוב לא מוצלת, והיא גם עיקר הקושי של המסלול.

אם צלחתם אותה, תגיעו ללב יער שמזכיר מעט את האגדות. הנחל זורם, מסביב עצי פרי והנוף באמת קסום. בשלב זה גם ההליכה היא מישורית, מוצלת ונעימה יותר. בכל שלב תוכלו לעצור ולטבול במי הנחל. מאחר ואנחנו חזרנו על אותה הדרך, אנחנו לא יודעות לספר מה רמת הקושי בהמשך (עשינו בערך מחצית מהמסלול). צריך לקחת בחשבון שאם מחליטים לחזור אחורה, עולים חזרה את מה שירדנו. לאורך כל הדרך יש ספסלי מנוחה כך שתוכלו ליהנות מהנוף ולעשות עצירות שתייה ואוכל. המסלול המלא מהכניסה הצפונית ייקח לכם כ-4 שעות. בשאר המסלולים טרם ביקרנו ולכן לא נוכל לפרט בהרחבה. מבטיחות להוסיף עדכונים לאחר שנבקר בהם.

מספר נקודות חשובות לגבי נחל עמוד:

• המים בנחל זורמים בכל ימות השנה.
  • לפני שאתם בוחרים באחד המסלולים, התעמקו ונסו להבין אם רמת הקושי שלו מתאימה לכם ולילדים אם הם מצטרפים. רוב המסלולים בנחל עמוד הם יחסית ארוכים וברמת קושי בינונית ומעלה. אם אתם בכושר הליכה סביר, אתם תסתדרו.
  • בחודשי הקיץ – צאו מוקדם כדי לא להגיע לשעות החמות והצטיידו בכמות מים מספיקה.

סרטון המלצה של רשות הטבע והגנים

לפני הגעתכם לשמורת הטבע נחל עמוד- נמליץ לכם להתעדכן באתר של רשות הטבע והגנים על פעילויות המתקיימות בשמורה. לאתר רשות הטבע והגנים לחץ כאן

רוצים להמשיך לטייל באיזור הזה? הנה כמה הצעות:

עין רמיאל – נמצאים בחלקו העליון של מושב שפר, הם זורמים בעוצמה חזקה בעיקר בחורף לאחר הגשמים ויוצרים נקודה שמאוד יפה לבקר בה ולהכיר. לפרטים נוספים לחצו כאן.

מצפה כנרת במושב אמירים – בסוף הרחוב מצפה כנרת פינת מצפה מנחם בתוך מושב אמירים תוכלו להגיע אל אחת התצפיות היפות שיש על איזור הרי הגליל והכנרת – מצפה כנרת. לפרטים נוספים לחצו כאן.

שביל הפסגה בהר מירון – בגובה של מעל ל 1,200 מטר מעל פני הים, מבין הפסגות הגבוהות שיש בארץ תוכלו להגיע לאחת התצפיות והמסלולים היפים תגיעו אל שביל הפסגה. לפרטים נוספים לחצו כאן.

מצפור הר אדיר – מרפסת תצפית הצופה על ישראל ועל לבנון במקום מיוחד שהוקם לזכר חללי מלחמת לבנון השנייה. לפרטים נוספים לחצו כאן.

עין ליאור – עין ליאור הוא מעיין הנובע מבין הסלעים בצפת והוא יוצר בריכה קטנה שניתן לטבול בתוכה. לפרטים נוספים לחצו כאן.

נחל ראש פינה – מסלול הליכה יפהפה וקל לצד מים זורמים במושבה המיוחדת ראש פינה. לפרטים נוספים לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.